Ποδολογία Θεσσαλονίκη

Μυρμηγκιές (ακροχορδώνες)

Μυρμηγκιές ποδιώνΟι μυρμηγκιές είναι δερματικά εξογκώματα, που εμφανίζονται συνήθως στα χέρια και στα πόδια. Μοιάζουν με κουνουπίδι ή με μαύρες κουκίδες σε ένα λευκό πυρήνα.

Επιμένουν για αρκετό χρόνο αν δεν εφαρμοστεί θεραπεία, συνήθως δεν προκαλούν συμπτώματα. Εξαιρούνται οι πελματιαίες μυρμηγκιές οι οποίες μπορεί να γίνουν πολύ επώδυνες προκαλώντας έως και προβλήματα στη βάδιση.

Αιτίες μυρμηγκιών

Η μυρμηγκιά προκαλείται από τον ιό των θηλωμάτων του ανθρώπου (HPV). Ο ιός αυτός προκαλεί τον ταχύ πολλαπλασιασμό των κυττάρων του δέρματος, με αποτέλεσμα να αναπτύσσονται εξογκώματα που είναι περισσότερο ενοχλητικά παρά επικίνδυνα, αλλά τα οποία είναι ιδιαίτερα μεταδοτικά.
Ο ιός μεταδίδεται με την άμεση δερματική επαφή ή με το άγγιγμα υγρών επιφανειών, όπως δάπεδα σε πισίνες και αποδυτήρια, τα οποία έχουν μολυνθεί από άτομα που έχουν μυρμηγκιές. Ωστόσο εμφανίζονται συνήθως όταν υπάρχει σχισμή στο δέρμα ή σε υπερβολική υγρασία, όπως τα ιδρωμένα πόδια.

Θεραπεία μυρμηγκιών

Οι πελματιαίες μυρμηγκιές γίνονται σκληρές, επίμονες και επώδυνες λόγου της πίεσης που ασκείτε στο πέλμα, αν δεν αντιμετωπιστούν σε αρχικό στάδιο η θεραπεία τους θα διαρκέσει αρκετούς μήνες.

Συχνά συγχέονται (λόγου του πόνου και εμφάνισης) με κάλους και αντιμετωπίζονται λάθος από μη ειδικούς επαγγελματίες ή από τους ίδιους τους πάσχοντες, με αποτέλεσμα όχι μόνον την μη θεραπεία τους αλλά την εξάπλωση του ιού.

Θεραπεία στο σπίτι:

Συχνά συστήνεται η χρήση σαλικυλικού οξέος που διατίθεται από τα φαρμακεία, το οποίο δρα καταστρέφοντας το δέρμα που έχει παχυνθεί. Ωστόσο, οι χημικές ουσίες μπορούν να καταστρέψουν και υγιές δέρμα, επομένως χρειάζεται πολύ προσοχή διότι εγκυμονούν μολύνσεις. Για να έχετε καλά αποτελέσματα, θα πρέπει να εφαρμόζετε το οξύ κάθε μέρα. Η θεραπεία αυτή μπορεί να διαρκέσει πολλούς μήνες.

Θεραπεία από ειδικούς:

Η κρυοθεραπεία είναι μία αποτελεσματική μέθοδος. Περιλαμβάνει την ψύξη της μυρμηκιάς με υγρό άζωτο για περίπου 30 δευτερόλεπτα. Η θεραπεία επαναλαμβάνεται μετά 3-4 εβδομάδες μέχρι να εξαφανιστούν όλες οι μυρμηγκιές.
Η χειρουργική αφαίρεση των μυρμηγκιών αποφεύγεται λόγω συχνών υποτροπών.
Η διαθερμοπηξία είναι αποτελεσματική όπως και η κρυοθεραπεία αλλά υπάρχει ο κίνδυνος σχηματισμού ουλής.
Η θεραπεία laser είναι δαπανηρή και η αποτελεσματικότητα της είναι παρόμοια με αυτή της διαθερμοπηξίας.

Σε κάθε περίπτωση μπορεί να απαιτηθούν αρκετές συνεδρίες για την εξάλειψη του προβλήματος.

Σχετικά άρθρα:

Σχετικά προϊόντα: